Prožijte s námi historii ISUZU

Více než 100 let
Isuzu
na po vaší straně

original-isuzu-shield
19 16
ISUZU Inizia la storia
100-letá historie

Historické pozadí

Historie firmy Isuzu se začíná psát v Japonsku před více než 100 lety, v roce 1916, kdy společnost Tokyo Ishikawajima Shipbuilding and Engineering Co. Ltd., založená jako loděnice v roce 1893, a společnost Tokyo Gas and Electric Industrial Co. zahájily spolupráci na výstavbě továrny na motorová vozidla.

19 18
První spolupráce

Mezi Japonskem a Anglií

Začíná výroba vozidel ve spolupráci s britským výrobcem automobilů, Wolseley Motor Ltd. Značka byla založena na konci 18. století třicetiletým Herbertem Austinem a bude existovat až do roku 1975. Po výrobě několika modelů v roce 1918 uzavřela dohody se společností Ishikawajima Shipbuilding and Engineering, které vedly k výrobě nových vozidel od roku 1922.

Wolseley Motor Ltd
19 22
Wolseley A9
První osobní vozidlo

Wolseley A9

Po 4 letech vývoje představuje Tokyo Ishikawajima Shipbuilding and Engineering první vozidlo pro dopravu osob vyrobené v Japonsku, Wolseley A9. Bylo to vozidlo se součástkami dovezenými ze Spojeného království, ale některé další součásti, jako karoserie a motor, byly zcela navrženy a vyrobeny v závodech Tokyo Ishikawajima Shipbuilding and Engineering. Vůz se čtyřválcovým motorem o objemu 2,6 l, který je schopen vyvinout až 11,6 kW a je vybaven vačkovým hřídelem umístěným v hlavě válců, odvozeným z technologie, která se používala pro letouny v té době. Byla to řada inovací, které položily základy pro budoucnost, a Wolseley A9 je dnes všeobecně známý jako „světově první automobil postavený v Japonsku“.

19 28
Vývoj

Sumida CL

V tomto roce se začal vyrábět model „Sumida CL“, který představuje první vylepšení z hlediska palivové účinnosti a výkonu. Název „Sumida“ je odvozen od stejnojmenné řeky, poblíž níž byl výrobní závod umístěn. V následujícím roce 1929 se po četných modelech a vylepšeních zrodil „Sumida M Bus“, první model autobusu vyrobený v Japonsku, který v průběhu let přispěje k rozvoji stále modernější sítě veřejné dopravy.

Sumida CL
19 33
Sumiya & Chiyoda
Nové výrobní modely

Automobile Industries Co.

V roce 1933 Ishikawajima Automotive Works po sloučení se společností DAT Automobile Manufacturing Inc. mění své jméno na „Automobile Industries Co., Ltd“ a zahajuje výrobu vozidla, které se řídí standardy diktovanými tehdejší vládou.

19 34
Isuzu

Pôvod mena

V roce 1934, po setkání společnosti s japonským ministerstvem mezinárodního obchodu a průmyslu (MITI) dostala vozidla, původně uváděná na trh jako „Sumiya“ a „Chiyoda“, nový název „Isuzu”, podle jména řeky, která protéká městem Ise v prefektuře Mie v Japonsku, jehož doslovný překlad je „50 zvonů”. Řeka Isuzu je obzvláště hodná zmínky, protože protéká Velkou svatyní Ise a její břehy spojuje most Uji, který je zároveň vstupem do Velké svatyně Ise. Protože protéká v blízkosti Svatého chrámu, byla řeka Isuzu často uctívána a citována v četných básních a písních, které se předávají po staletí.

Sumiya & Chiyoda
19 36
1936 ISUZU DA6 & DA4
Nástup vznětových motorů

DA6 & DA4

Vyvíjejí a vyrábějí se první vzduchem chlazené dieselové motory pro motorová vozidla, DA6 a DA4. Od této chvíle začne také vývoj motorů ISUZU, což povede k vývoji a realizaci současných motorů montovaných do vozidel v dnešní době.

19 37
Hospodářský nárůst

Tokyo Automobile Industries Co.

I9. dubna 1937 se společnost Automobile Industries s kapitálem 1 milionu jenů spojuje se společností Tokyo Gas & Electric Co. a vytváří skupinu Tokyo Automobile Industries Co., Ltd.

Tokyo Automobile Industries Co
19 38
1938 ISUZU TX40
Nové modely

TX40

V srpnu 1938 byla zahájena výroba modelu TX40, nákladního automobilu s užitečnou nosností až 2 tuny, který vynikal svou mimořádnou solidností a výkonem.

19 48
Městská doprava

BX91

Příběh pokračuje a od ledna 1948 začíná výroba autobusu model BX91 poháněného naftovým motorem, schopného přepravit až 50 cestujících, což bude od roku 1949 základem pro konstrukci řady dalších modelů autobusů.

Primo bus ad alimentazione diesel
19 49
1949 ISUZU Logo Design
Volba

ISUZU Motors Limited

Název společnosti se definitivně změnil na „ISUZU Motors Limited“ se zvýšením investovaného kapitálu ve výši 150 milionů jenů. Ve stejném roce začíná první vývoz vozidel do Hongkongu.

19 53
Nové osobní vozidlo

Hillman Minx

Po dohodě se skupinou Rootes, Ltd. UK Group, zahajuje provoz první výrobní linka nového osobního vozidla, ISUZU Hillman Minx, která bude o čtyři roky později vyráběna ze součástí vyrobených výhradně v Japonsku.

1953 Prima Linea di Produzione
19 59
1959 ISUZU ELF
Zrodil se první nákladní automobil

ELF

V roce 1959 Isuzu uvádí na japonský trh svůj první lehký nákladní automobil, ELF, předchůdce série známé později jako „série Isuzu N“.

19 61
Leden

ELFIN

V lednu 1961 byl veřejnosti představen ELFIN s nosností téměř 2 tuny. Nově vyvinutý motor DL201 představoval vrchol naftových motorů té doby.

1961 ELFIN
19 61
1961 Bellel
Říjen

Bellel

V říjnu téhož roku bylo veřejnosti představeno nové osobní auto Bellel. První vozidlo, jehož kompletní design byl navržen ve společnosti Isuzu a první japonský osobní automobil s naftovým motorem, který se prosadil zejména jako taxi.

Poznejte stoletou historii Isuzu!

Každé úterý v 11:00 nová zpráva!